Torsdag 25/3-10

Älskar att snön har försvunnit mycket nu! ingen snö på grus vägen på väg ut till hästen! :) När ja kom fram stod han vid öppningen och väntade hihi gullig. Tänkte att jag skulle ta in han och rida först och sen mocka, och så blev det också. Tog in alla hästarna för det var ungefär dags då. Ställde Rimfrost i gången och borstade, lindade med dem marinblå lindorna och sen fick han ha sitt nya schabrak idag. Det ljus blåa med ponnyn på, det var fortfarande lika fint (a).

Vi skrittade bort mot padocken för jag tänkte kolla hur den var om det var snö kvar eller inte, ingen snö! Helt underbart, första gången nu på länge jag kunde rida igenom han ordentligt eftersom underlaget var så bra. Han var jätte fin i traven riktigt kul! Vi kunde också öva jätte mycket på galoppen idag. Han galopperade jätte bra i vänster varvet (hans svåra varv) så jag e jätte glad. Älskar verkligen när han galopperar, blir så glad att han verkligen vill och försöker fast han egentligen tycker trava e lättare ;). I höger varvet gick det också otroligt bra, många små volter så jag e riktigt nöjd!

Riktigt duktig idag allt som allt! jätte nöjd! han blev riktigt svettig också så vi skrittade av länge och när vi kom till stallet fick han ha fleece täcket på sig direkt när jag hade tagit av han sadeln. Mockade och fixade iordning mat osv åt alla hästarna. Mor min kom och hämtade mig lite senare.

 
 bilden e från efter ridningen ;d
 
 (klicka!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0