blandade dagar

Lite dålig uppdatering här märkte jag! skulle egentligen skrivit igår eller aa nu blir de i förrgår eftersom de e mitt i natten nu, ja jag skulle alltså skrivit i fredags!


Vi fick skjuts ut ganska tidigt i fredags alltså, skulle rida både rimfrost och madicken. Karro följde med mig, vi tog ut rimfrost först och gick mot padocken eller jag red och karro följde med brevid. Red ett tag i padocken i skritt och trav han kändes ganska bra. Eftersom underlaget i padocken inte var så jätte bra lite halt och ojämt så gick vi en sväng på vägen och lät rimfrost springa av sig lite i galopp också! kändes som att de va ett bra tag sen, rimfrost blev jätte lycklig och fattade galopp dirket när ja bad om de. Snabbt gick det också såklart ;) han visade även att han kunde göra piaff när jag höll i han när vi stod stilla precis innan vi skulle galoppera till karro hihi pigg häst. Efter några galopper skrittade vi tillbaka till stallet, alldeles lagom avskrittning.


Tog av rimfrost allt grejer mockade åt honom och dem andra hästarna gav även alla eftermiddags maten, tog in Flamma och Madicken men dom gjorde vi snabbt iordning med reflexer och träns och hoppade upp barbacka och skrittade en bit i mörkret, Karro på Flamma och jag på Madicken. Skrittade inte långt alls, kom sen tillbaka till stallet och mamma hämtade oss kort därefter!


Idag
kom vi ut till stallet bara för att röra på Madicken eftersom rimfrost hade varit på skogskörning med stefan på förmiddagen, så vi gjorde iordning Madicken och sen gick vi med henne. Vi kollade efter lite rid vägar eftersom jag inte har hunnit kolla sånt än! Vi hade träns på henne så ja hoppade upp efter ett tag. Vi hittade en väg som verkade jätte bra och aldelles lagom, den rider ví eventuellt på söndag! Vi kom ut på hemvägen sen och svängde in på en annan väg för o kanske hitta en annnan liten väg men den va låååång! tillslut kom vi runt en liten bit och på den vägen hade vi eller aa Madicken skaffat sig lite vänner. Hon hade gnäggat efter två stycken som gick med hundarna haha! Även 3 stycken hästar som stod i hagen vid ett litet stall var väldigt intresanta ;) 

Tillbaka till stallet gjorde klart allt i stallet sen hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0