Onsdag 24/2-10

Kom ut tidigt idag vid ungefär 11 hehe. hade me mig karro eftersom vi skulle skritta ut på madicken och rimfrost idag. vi fixade iordning i stallet sen hämtade vi hästarna. borstade på dom ett tag sen tränsade vi och gick ut. Red barbacka idag också hihi, skritt och trav i ca 10 minuter om man lägger ihop de, eftersom madiken har varit halt e de ju ganska lugnt, men ganska skönt tycker jag endå.

Red på vägen en lagom bit och sen vände och red samma väg tillbaka, de gick faktiskt ganska bra tills jag tappade min vante haha... fick hoppa av och ta upp den men sen blev det ju problem med att komma upp. Kunde inte kasta mig upp för ja hade ingen känsel i fötterna haha, så testade stå på en snö driva men den sjönk ja såklart igenom :( sen gick vi en liten bit och hittade en bättre snö driva som ja kunde stå på och tillslut kom ja upp, hal dränkt i snö men men.. Karro bara skrattade åt mig haha :(

Var iaf tillbaka i stallet efter kanske 40 minuter, gjorde iordning hästarna och gav dem mat osv. sen kom mamma och hämtade oss och då fick vi henne att skjutsa oss till hööks. Köpte en jacka till mig (y) hihi. Tack mamma!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0