Torsdag 2/4-10

guuud va trött jag var igår, skyller på att de va därför jag inte bloggade igår. Jag fick skjuts ut av anna och ida till stallet, ida skulle rida lektion på madicken i ridhuset och då hade anna frågat om jag ville vara med och bara vara i ridhuset medans ida red lektion och de blev ju super bra tycker jag! så vi åkte ut till stallet och jag tog in rimfrost direkt och gjorde iordning han. Det blev marinblå lindor och marinblå schabraket med guld passpoal. Anna hade tagit med sig en sån här grej man sätter på bettet så han ska hålla tungan i munnen när man rider, vet inte riktigt vad det heter (a). Men vi använde inte den idag för vi tror att ´man måste ha ett rakt bett för att den ska funka och ja vet inte riktigt om han har nått :/ Men i alla fall så åkte anna och ida iväg med Madicken i transporten, jag red bort till ridhuset ;) Rimfrost var pigg hihi, skrittade mest och lite trav bort mot ridhuset det tog kanske 20 minuter eller en hal timma att komma dit bort.

När vi väl var framme belv han hur tittig som helst och tyckte allt var jätte roligt! Vi red i kanske 1 timma? i ridhuset, han kändes jätte fin emellan åt i traven och i skritten. Han galopperade i båda varven, yes! Riktigt nöjd för det. Han blir riktigt flåsig efter en galopp så vi vilart lite mellan galopperna. Gjorde rätt så många fattningar och han skötte sig bra. Lite svårt och fortsätta jobba honom i traven efter vi har galopperat för då blir han bara pigg och springer på och tror att vi ska galoppera igen. Det gick väl endå skapligt bra efter galoppen.

När vi var klara och skrittade ut från ridhuset fanns det massa vatten pölar utanför ridhuset som man fick lov att gå igenom. Rimfrost försökte dricka ur dom så han gick runt runt i dom och tyckte det hade varit riktigt jobbigt att galoppera så mycket som han fick göra ;). Sen skrittade vi hem till stallet, det kanske tog en halv timma nu eftersom vi bara skrittade av.

Ridhus underlaget var riktigt bra, inte halt och inte så tungt heller. Jag kände stor skillnad i galoppen där inne och inne i nyby´s ridhus för det är så tungt och då tycker han att det är otroligt jobbigt att galoppera så han hade lättare idag. Jag försöker få upp hans galopp muskler ganska mycket men när man rider ut på rakväg vill han bara trava jääätte fort när man försöker fatta galopp. Men vi får fortsätta öva så blöir det väl bra någon gång ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0