torsdag 15/4-10

åkte ut till stallet direkt efter skolan idag, eftersom jag kom så tidigt så passade jag på att mocka åt alla tre hästarna och fylla på vatten och även göra deras eftermiddags mat så jag kunde ge dom det direkt när jag tog in dom (: Tog in rimfrost först, sen Flamma och sen Madicken och när det gäller henne så blir det lite jobbigt, hon vil inte gå in genom ingången i stallet utan står bara emot... men tillslut gick det i alla fall och alla hästarna stod inne och mumsade på maten och var glada! :)

Borstade rimfrost medans han åt, han var otroligt dammig det gick verkligen inte bort! Tog det värsta och sen linda jag frambenen, sadlade och tränsade och gick ut. Precis när jag kom utan för stallet kände jag att det började små regna så jag gick in igen för att ta på mig min jacka sen gick jag ut igen. Hoppade upp och började skritta bort mot padocken som jag hade tänkt att rida i, men ju längre jag kom så började det regna och blåsa väldigt mycket, kändes nästan som att det skulle kunna börja åska :o Så jag bestämmde mig för att ta en kost uteritt istället och försöka öva lite på galopp fattningar på vägen. Red bara en liten bit och galopperade upp för en backe kanske tre gånger och en annan lika många. Han fattade galoppen ganska bra, han galopperade till och med i vänster, två gånger!!! (han brukar mer galoppera i höger när vi är ute på vägen) Jag är nöjd över han och det är ju huvudsaken och han var pigg och glad hela ridturen hihi :)

Kom tillbaka till stallet och gjorde iordning han sen kom anna och ida, ja pratade lite med dom, sen gick jag ut och ringde efter morfar som skulle hämta mig.

Morfar hämtade mig lite senare och vi köpte donken till mig (a) för nu sitter jag hos karro och ska sova här tills imorn och då blir det skolan med nationella prov i matte på morgonen, lagom kul (y)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0