Söndag 18/4-10

ja de blev ju inte riktigt som jag ville men men ;)
red på ängen för jag orkade inte skritta bort till padocken, det var bara lite blött men det funkade o vara där i alla fall. Red dressyr och tanken var ju att kanske öva galopp fattningar som jag gör ungefär varje gång.. men tillslut red jag lite hur som helst. Han var riktigt pigg idag och ville bara springa på fort! Efter ett tag skrittade jag väldigt länge och jobbade han bara i skritt för att han skulle lugna ner sig lite, travade av efter ett tag men då blev han helt plötsligt väldigt pigg och sprang fort sen började han galoppera i vänster varvet! :o lät han fortsätta :) 
Precis som jag har tänkt, han vill galopperar bara när han vill inte när jag säger åt han -.- men de får vi väl helt enkelt fortsätta att öva på. Men framöver tror jag att jag bara ska rida igenom han i skritt i trav och kanske bara galoppera lite men inte satsa på att bara öva galopp utan mest på traven och skritten :)

När jag hade ridit klart och kom in i stallet märkte jag hur lerig han hade blivit av att plaska runt där på ängen hihi, han var täckt av lera på hela magen och benen, schabraket var till och med lerigt (a) gjorde iordning han och hans grejer. Jag har tagit hem grejer för o smörja dem så ska försöka hinna göra det i veckan i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0