Onsdag 7/4-10

lermonster = rimfrost idag! Tog in han och dem andra hästarna så dom fick käka, samtidigt bortstade jag på lermonstret. När jag var klar va han någorlunda fin i alla fall haha! Lindade sadlade tränsade och gick ut. Vi red bort mot padocken och tänkte öva på galopp fattningarna idag. Red igenom han ordentligt i skritten och i traven och försökte få han att inte "ligga" i svängarna. Han har en viss förmåga att göra det HELA tiden.. Tillslut gick traven bättre men då ska man ju fatta galopp i ett någorlunda bra tempo, alltså inte för hastigt haha. Han tycker att det blir väldigt jobbigt då, men vi fick en ganska bra fatting i höger varvet. Inte så jätte hastig trav men jag kan ju inte säga att den var lugn ;) Gjorde några fattningar i vänster varvet också, och i stortsätt så e jag nöjd över han eftersom han kämpar på mycket faktiskt! Visst jag kanske blir lite små irriterad ibland när galoppen inte funkar och det bara blir hastigt men ja kan ju inte begära så mycket mer ;) Vi övar ochn jag har tålamod någon gång funkar det! :)

Skrittade tillbaka mot stallet med en otroligt svettig häst tihii. Han fick ett täcke på sig när vi kom hem eftersom han var så svettig. Ska åka ut imorgon också och då kanske vi rider ut tillsammans med ida och Madicken! :) vi får se imorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0