lördag 10/4-10

bushästen stod i hagen när jag kom ut och sprang till grinden när jag klev ut ur bilen :') Mockade åt Flamma i stallet innan jag hämtade rimfrost från hagen. Anna hade redan mockat åt Rimfrost och Madicken så jag fixade Flamma ;)

Tog in rimfrost från hagen och han blev lite besviken för att inte få stå ute med dom andra men han blev nog ganska nöjd endå för o kolmma in, vädret va inte de roligaste idag :/ men men jag borstade och gjorde iordning han. Tänkte rida i padocken idag och träna galopp fattningar men jag hann ju ändra mig lite på vägen bort mot padocken hehe. Jag red fram i skritt trav och försökte mig på åtminstonde en galopp i varje varv, han va duktig. Sen la jag ut en bom på marken för det var väldigt länge sen och jag vill att han ska lyfta på fötterna lite mera dvs. lyfta på dom överhuvudtaget för det tycker han är väldigt onödigt ;) skrittade och travade över den tills ja la upp den på det lägsta på en sockerbit, och det tycker han är okej för då behöver han ju endå inte lyfta speciellt mycket. Sen la jag upp den lite högre (bara på ena sidan) och då blir det heltplötsligt väldigt jobbigt, då började han slå i väldigt mycket... Men viu fortsatte och jag försökte få¨han lite mer på hugget så han inte skulle slå i, det gick som det gick men de blev bra tillslut! Dressyr är våran grej, inge hoppning här inte ;)

Skrittade tillbaka till stallet, gjorde iordning han osv. Han fick ha agria grimman på sig nu för jag har tagit hem hans lädergrimma (den han alltid har i hagen) för den var inte så svart som den ska vara, den är helt lerig! ska göra rent den, kanske idag eller imorn eller när jag har tid helt enkelt! Ska rida imorgon också, vet inte riktigt om jag rider ut eller i padocken det beror på vädret och lite annat :)

bilderna från idag typ två stycken (a) lägger jag upp imorgon ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0